Lai nodrošinātu drošu studiju, tālākizglītības un darba procesu, kā arī mazinātu Latvijas Universitātes darbiniekiem, studentiem un apmeklētājiem risku inficēties ar Covid-19, kā arī ņemot vērā Ministru kabineta 09.06.2020. noteikumos Nr. 360 “Epidemioloģiskās drošības pasākumi Covid-19 infekcijas izplatības ierobežošanai” noteiktos informēšanas, distances ievērošanas, higiēnas un personas veselības stāvokļa uzraudzības pamatprincipus, LU apstiprināti jauni epidemioloģiskās drošības pasākumu īstenošanas noteikumi.

Covid-19 izplatības epidemioloģiskās drošības noteikumi LU

Rīkojums

Noteikumi

LU darbinieku un studentu pienākumi

  • LU mājaslapā un LU e-pastā sekot līdzi LU vadības rīkojumiem, norādījumiem un ieteikumiem par epidemioloģiskās drošības pasākumiem LU;
  • ievērot Slimību profilakses un kontroles centra (turpmāk – SPKC) ieteikumus (https://spkc.gov.lv/lv/aktualitates/get/nid/757);
  • nepulcēties LU telpās;
  • uzturoties LU telpās, ievērot divu metru vai maksimāli iespējamo distanci starp personām;
  • ienākot un uzturoties LU telpās, nodrošināt LU apsardzei vai dežurantam savas personas identificēšanas iespējas, bez pieprasījuma uzrādot derīgu darbinieka vai studenta apliecību;
  • informēt LU ēkas dežurantu vai apsardzi par apmeklētāju uzaicināšanu vai ierašanos, norādot telpu, kurā notiks tikšanās, vai personiski sagaidot apmeklētājus pie ēkas ieejas;
  • neatrasties LU telpās ar akūtas elpceļu infekcijas slimības pazīmēm vai karantīnas, izolācijas vai pašizolācijas noteikšanas gadījumā;
  • sekot līdzi savam veselības stāvoklim; ja parādās akūta elpceļu infekcija ar Covid-19 raksturīgajām pazīmēm, nekavējoties ziņot pamatstruktūrvienības vai darba vadītājam, studiju programmas direktoram, metodiķim vai kārtējās plānotās nodarbības pasniedzējam, atstāt LU telpas un sazināties ar ārstu;
  • darba vadītājs pirms darbinieka atgriešanās darbā klātienē (pēc pašizolācijas vai karantīnas) aicina uzrādīt apliecinājumu (noslēgta darbnespējas lapa vai negatīvs Covid-19 testa rezultāts, vai to apliecinoša ārstējošā ārsta izziņa 027/u), ka persona nerada inficēšanās risku apkārtējiem;
  • nekavējoties ziņot uz e-pastu covidtrauksme@lu.lv un tālruni 26189898 par Covid-19 inficēšanās gadījumiem vai riskiem, kas saistīti ar iespēju inficēties ar Covid-19, kā arī sniegt darba aizsardzības sistēmas vadītājam visu nepieciešamo informāciju komunikācijai ar SPKC;
  • iespēju robežās izmantot lietotni “Apturi Covid”;
  • pēc iespējas samazināt kopīgi lietoto virsmu un priekšmetu – skārienjutīgo ekrānu, datoru, tastatūru u.c. – izmantošanu, kā arī bez atbilstošiem dezinfekcijas pasākumiem nenodot no personas personai šīs iekārtas, darba rīkus un aprīkojumu, t.sk. rakstāmpiederumus;
  • LU telpās jālieto mutes un deguna aizsegi, izņemot gadījumu, ja personas ir nošķirtas ar atdalošu barjeru vai persona darba telpā atrodas vienatnē;
  • korespondenci un dokumentus iesniegt un saņemt centralizēti Juridiskā departamenta Dokumentu pārvaldības nodaļā (Raiņa bulv. 19, Rīga, 136. telpa) vai Akadēmiskā centra Infocentros.

Darba process

Nodrošinot darbu un studijas klātienē, pamatstruktūrvienību vadītāji:

  • ir atbildīgi par MK noteikumos Nr. 360 noteikto informēšanas, distances ievērošanas, higiēnas un personas veselības stāvokļa uzraudzības pamatprincipu ievērošanu;
  • ja nepieciešams, norīko par epidemioloģiskās situācijas uzraudzību atbildīgo personu pamatstruktūrvienībā un informē par to LU darba aizsardzības sistēmas vadītāju;
  • organizē pasākumus pamatstruktūrvienības darbinieku, studējošo un apmeklētāju informēšanai par epidemioloģiskās drošības pasākumiem LU;
  • organizē pasākumus šo noteikumu īstenošanai savā struktūrvienībā;
  • sniedz Finanšu un uzskaites departamentam informāciju par Covid-19 epidemioloģiskās drošības pasākumu izmaksām;
  • organizē pakalpojumu sniegšanu pēc iepriekšēja pieraksta, novēršot drūzmēšanās risku, ievērojot divu metru fizisko distanci vai izmantojot gaisa plūsmu ierobežojošus ekrānus starp personām;
  • prioritāri izvēlas attālinātu sanāksmju norises formu un iekšējo sanāksmju organizēšanā izmanto Microsoft Teams;
  • nodrošina attālinātu studiju un tālākizglītības norises formu, izņemot šo noteikumu 13. un 19. punktā noteiktos gadījumus.

Aizklātus balsojumus LU organizē, ievērojot šādus noteikumus:

  • sanāksmi organizē attālināti (elektroniski) Microsoft Teams, savukārt aizklāto balsojumu organizē klātienē;
  • aizklātu balsojumu var organizēt vairākas dienas, ievērojot epidemiloģiskās drošības noteikumus;
  • aizklāta balsojuma norises klātienē epidemioloģiskās drošības aspektus saskaņo ar LU darba aizsardzības sistēmas vadītāju;
  • ja nav iespējams īstenot aizklātu balsojumu šo noteikumu noteiktajā kārtībā un LU galveno lēmējinstitūciju vai pamatstruktūrvienības vadītāju vēlēšanas ir paredzētas laikā līdz 01.05.2021., tad pamatstruktūrvienībām ir tiesības LU noteiktā kārtībā rosināt lemt jautājumu par vēlēšanu atlikšanu uz laiku, ne ilgāku kā līdz 31.12.2021. Ja nolemj vēlēšanas atlikt, tad līdz jaunievēlētās lēmējinstitūcijas vai jaunievēlētā pamatstruktūrvienības vadītāja pilnvaru spēkā stāšanās dienai pilnvaras pilda iepriekšējā ievēlētā institūcija vai pamatstruktūrvienības vadītājs.

Pamatstruktūrvienību vadītāji, vienojoties ar darbinieku, organizē darbu attālināti, ja:

  • darbiniekam noteikta mājas karantīna, izolācija vai pašizolācija, kā arī gadījumos, ja nav iespējams nodrošināt pietiekamus epidemioloģiskās drošības pasākumus darba vietā;
  • darba, pētījuma vai projekta darba specifika to pieļauj;
  • struktūrvienībai ir iespējas nodrošināt materiāltehnisko risinājumu attālinātai darba veikšanai.

Organizējot darbu klātienē, pamatstruktūrvienību vadītāji nodrošina, ka:

  • vietās, kur tas ir iespējams, ievēro divu metru fizisku distanci;
  • neievērojot iepriekšējā punktā noteikto prasību, darba telpās vienlaikus drīkst pulcēties:
  • ne vairāk kā divas personas;
  • personas, kuras minētās prasības nevar ievērot darba vai dienesta pienākumu dēļ.

Studiju procesa organizēšana

Fakultāšu dekāni, ievērojot MK noteikumos Nr. 360, šajos noteikumos u.c. LU spēkā esošajos normatīvajos aktos un pārvaldes lēmumos noteiktos epidemioloģiskās drošības pasākumus un izmantojot LU Administrācijas vispusīgu atbalstu, nodrošina studiju īstenošanu attālināti (izņemot šajos noteikumos paredzētos izņēmuma gadījumus).

Klātienē atļauts organizēt:

  • profesionālās izglītības programmas un augstākās izglītības programmas praktiskās daļas apguvi, kura nepieciešama profesionālo prasmju vai kvalifikācijas ieguvei 2021. gada pirmajā pusgadā, ja grupā ir ne vairāk kā pieci vienas grupas (kursa) izglītojamie;
  • studiju virziena “Veselības aprūpe” visu studiju programmu apguvi, kā arī klīnisko praksi rezidentūrā.

Nodrošinot studiju procesu 2020./2021. akadēmiskajā gadā, jāievēro šādi noteikumi:

  • 2020./2021. akadēmiskā gada pavasara semestra sesijas organizēšanu plānot attālināti (izņemot šo noteikumu klātienē atļautos gadījumus), nepieciešamības gadījumā mainot studiju kursa aprakstā noteikto noslēguma pārbaudījumu veidus, vienlaikus ievērojot noteikumu 18.3. punktā noteikto;
  • studiju kursus vai to praktiskās daļas, kurus sakarā ar ārkārtējo situāciju un/vai epidemioloģisko drošības nosacījumu ievērošanu nebija iespējams apgūt 2020./2021. akadēmiskajā gadā, pārceļ uz nākamo semestri, neuzskatot tos par akadēmiskajiem parādiem;
  • studējošajiem, kuriem 2020./2021. akadēmiskais gads ir beidzamais studiju gads, praksēs un praktiskas ievirzes studiju kursos noteikto studiju rezultātu sasniegšanas nodrošināšanai var izmantot citus (atšķirīgus no spēkā esošajiem) studiju procesa un pārbaudījumu īstenošanas veidus vai līdzekļus. Šajā punktā paredzētajos gadījumos plānotās izmaiņas izvērtē studiju virzienu padome (vai tās apakškomisija) un apstiprina fakultātes dome. Pēc izmaiņu apstiprināšanas fakultāte nekavējoties par to informē studējošos;
  • gadījumos, kad studējošais 2020./2021. akadēmiskā gada pavasara semestrī ārkārtējās situācijas un/vai epidemioloģisko drošības nosacījumu dēļ nevar izstrādāt noslēguma darbu noteiktajos LU termiņos, studējošais, minot darba izstrādes kavējošos (objektīvos) iemeslus, informē darba vadītāju un iesniedz iesniegumu studiju programmas direktoram par nepieciešamību pagarināt darba iesniegšanas/aizstāvēšanas termiņus vai darba izstrādes pārcelšanu uz nākamo semestri. Šajā punktā noteiktajā kārtībā pārceltā noslēguma darba iesniegšana/aizstāvēšana nav akadēmiskais parāds;
  • organizējot noslēguma darbu izstrādi 2020./2021. akadēmiskā gada pavasara semestrī, studiju virzienu padomes izvērtē nepieciešamību izstrādāt un apstiprināt ārkārtas situācijai un/vai epidemioloģiskās drošības nosacījumiem pielāgotas noslēguma pārbaudījumu prasības, vērtēšanas kritērijus un metodiku, t.sk. tādu darbu vērtēšanai, kuros ārkārtējās situācijas un/vai epidemioloģiskās drošības nosacījumu dēļ nav bijis iespējams pilnā apmērā īstenot paredzētos eksperimentus, novērojumus, aptaujas vai citu līdzīgu materiālu ieguvi, lielāku vērību pievēršot darba teorētisko aspektu izstrādes kvalitātei, pilnīgumam, mūsdienīgam, zinātniskam un analītiskam aprakstam, empīriskā pētījuma plānam un iestrādnēm, un darba izstrādes laika plāna izpildei, vienlaikus nodrošinot, ka studējošais sasniedz paredzētos noslēguma darba studiju rezultātus.
  • Ārvalstu studējošajiem, kuri studijas LU ir sākuši pēc 01.01.2021., pirmo semestri (t.sk. pārbaudījumus) īsteno attālināti un praktiskās daļas apguvi, ja tāda paredzēta pirmajā semestrī, pārceļ uz citu studiju semestri.
  • Attālinātu studiju nodarbībās studējošā pienākums ir pēc pasniedzēja uzaicinājuma ieslēgt kameru un skaļruni, lai nodrošinātu iespēju identificēt nodarbībā klātesošos.
  • Studējošajiem, kuri nevar piedalīties studiju procesā, fakultātes dekāns pēc iespējas nodrošina studiju un pārbaudījumu individuālo plānu izveidi un apstiprināšanu (gadījumos, kad tas nav iespējams, fakultātes dekāns saskaņo to ar atbilstošās jomas prorektoru). Studējošajam, sazinoties ar mācībspēku, dod individuālus uzdevumus studiju kursa apguvei atbilstoši studiju kursa aprakstā

Organizējot studijas attālināti, fakultātes dekāns nodrošina:

  • sinhronas tiešsaistes nodarbības (t.sk. lekcijas, seminārus, valodu nodarbības u.c.) organizāciju e-studiju un Microsoft Teams vidē nodarbību sarakstā paredzētajā laikā, vienlaikus fiksējot apmeklējumu;
  • studiju kursu īstenošanu atbilstoši studiju kursu aprakstā noteiktajam plānam, izmantojot tālmācībai un attālinātām studijām piemērotas studiju organizācijas formas, metodes un pārbaudes veidus, nodrošinot studējošajiem studiju kursa aprakstā noteikto studiju rezultātu sasniegšanu;
  • gadījumos, ja nepieciešamas izmaiņas studiju kursa plānā, studiju kursa aprakstā noteiktajos starppārbaudījumos un noslēguma pārbaudījumā, mācībspēks plāno izmaiņas atbilstoši studiju kursa aprakstā noteiktajiem studiju rezultātiem, saskaņo ar studiju programmas direktoru un divas nedēļas iepriekš informē par to studējošos;
  • gadījumos, ja nepieciešamas izmaiņas studiju programmas plānā sakarā ar prakses kursu vai praktiskas ievirzes kursu, vai tā daļu pārcelšanu uz vēlāku laiku (ja nav iespējams organizēt attālināti uzdevumu izpildi prakses vai praktiskas ievirzes kursiem, vai to daļai), cita pēctecīga studiju kursa īstenošanu, iekļaujot to nodarbību sarakstā;
  • efektīvu komunikāciju ar studējošajiem LU “Mans portāls” un nepieciešamo aktuālo studiju materiālu ievietošanu e-studijās.

Citu norišu organizēšana

  • Pieaugušo profesionālās tālākizglītības, profesionālās pilnveides un neformālās izglītības programmu apguvi nodrošina attālināti, izņemot praktiskās un klīniskās mācības Eiropas Sociālā fonda projekta Nr. 9.2.6.0/17/I/001 “Ārstniecības un ārstniecības atbalsta personāla kvalifikācijas uzlabošana” darbības programmas “Izaugsme un nodarbinātība” 9.2.6. specifiskā atbalsta mērķa “Uzlabot ārstniecības un ārstniecības atbalsta personāla kvalifikāciju” ietvaros īstenotās neformālās izglītības programmas “Profesionālo prasmju atjaunošana māsām veselības aprūpes pakalpojumu nodrošināšanai Covid-19 pandēmijas izraisītā situācijā” apguvi, nodrošinot praktiskās un klīniskās mācības klātienē vienlaikus tikai vienas izglītības iestādes grupas dalībniekiem, kā arī divu metru distances ievērošanu un mutes un deguna aizsegu lietošanu mācību procesa laikā.
  • LU telpās klātienē aizliegts organizēt jebkādus publiskus un privātus pasākumus.

LU Bibliotēku apmeklētājiem un lietotājiem:

  • vienai personai nodrošina ne mazāk kā 10 m2 no publiski pieejamās telpas platības;
  • pie ieejas labi redzamā vietā izvieto informāciju, t.sk. svešvalodās, par maksimāli pieļaujamo cilvēku skaitu, kas vienlaikus var atrasties bibliotēkas telpās;
  • LU studējošajiem piekļuve LU bibliotēkām atļauta norādītajā darba laikā, uzrādot derīgu LU studenta apliecību;
  • drukātās grāmatas rezervēt, vienīgi izmantojot bezkontakta risinājumus (Valsts nozīmes bibliotēku elektroniskajā Kopkatalogā, pa telefonu, e-pastu);
  • nedrūzmēties pie LU bibliotēkām, ievērot divu metru distanci starp personām un izmantot valstī un LU noteiktos drošības līdzekļus (mutes aizsegus u.c.).

Sports un kultūra

  • Organizēti sporta treniņi (nodarbības) LU var tikt organizēti tikai ārtelpās vai attālināti. Organizējot grupu sporta treniņus (nodarbības) ārtelpās, drīkst piedalīties ne vairāk kā 10 personas (neskaitot sporta speciālistus un sporta darbiniekus), nedrīkst izmantot ģērbtuves.
  • Komandu sporta spēļu augstāko līgu komandu sporta treniņus pieaugušajiem organizē atbilstoši MK
  • LU amatiermākslas kolektīvi (t.sk. koris, orķestris, deju un citi tautas mākslas kolektīvi) mēģinājumu procesu īsteno attālināti vai klātienē ārtelpā (ne vairāk kā 10 personām grupā).

 

Dalīties